۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰

سخنگوی کرملین:

نقشه پیروزی زلنسکی خطر رویارویی مستقیم مسکو و ناتو را تشدید میکند

نقشه پیروزی زلنسکی خطر رویارویی مستقیم مسکو و ناتو را تشدید میکند

کرملین به ارائه طرح موسوم به «نقشه پیروزی» رئیس جمهور اوکراین در شورای اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (پنجشنبه) در نشست شورای اروپا از طرح موسوم به «نقشه پیروزی» که برای شکست روسیه تدوین کرده است، رونمایی و کرملین را وادر به واکنش کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دراین‌باره گفت که طرح زلنسکی به تشدید بیشتر جنگ منجر می‌شود و خطر درگیری مستقیم روسیه و ناتو را به همراه دارد.

زلنسکی در نشست امروز سران اتحادیه اروپا در بروکسل با حمایت از «نقشه پیروزی» ‌اش، بار دیگر ادعای خود را درباره اعزام نیرو از کره شمالی به روسیه برای کمک به این کشور در جنگ با اوکراین تکرار کرد و مدعی شد که پیونگ‌یانگ قصد دارد تا ۱۰ هزار نیرو به روسیه اعزام کند که به گفته زلنسکی، نخستین گام در آغاز یک جنگ جهانی است!

رئیس جمهور اوکراین در حالی از این طرح خود در بروکسل رونمایی کرد که قرار است در اجلاس وزرای دفاع ناتو نیز از طرح مذکور پرده‌برداری و حمایت نظامی و مالی بیشتری از سوی حامیان کی‌یف دریافت کند.

او خواستار پیوستن اوکراین به ناتو، تقویت دفاع و بازدارندگی کی‌یف و محافظت مشترک کشورهای غربی از منابع حیاتی این کشور شد.

کی‌یف پس از گذشت بیش از دو سال و نیم از جنگ، گرچه به‌آهستگی اما با روندی یکنواخت قلمروی شرقی خود در منطقه دونباس را از دست می‌دهد و برای برون‌رفت از این بحران، تحت فشار زیادی قرار دارد.

زلنسکی همزمان با ورود اوکراین به سومین زمستان سخت جنگی، هفته گذشته تور فشرده خود به پایتخت‌های اروپایی از جمله برلین، لندن، پاریس و رم به اتمام رساند. با توجه به در پیش بودن زمستان و همچنین انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر آمریکا و حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های کلیدی انرژی اوکراین، رئیس جمهور این کشور به تمام حمایت ممکن نیاز دارد.

براساس گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور در جبهه شرقی پیشروی زیادی داشته و شبکه برق اوکراین را هدف حملات گسترده‌ای قرار داده‌اند.

کد خبر 6260339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهر ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
      1 0
      زلنسکی واقعا خدمات بزرگی جهت نابودی امریکا و اتحادیه اروپا و صهیونیسم اسراعیل انجام میدهد اقتصاد ورشکسته ناتو با جنگ رونق نخواهد گرفت در نهایت همه چیز دست خداست